🔄
Winkelwagen
Je winkelwagen is momenteel leeg.
HERFST SALE | KOOP 2 ITEMS EN KRIJG +10% KORTING
HERFST SALE | KOOP 3 ITEMS EN KRIJG +15% KORTING
HERFST SALE | KOOP 4 ITEMS EN KRIJG +20% KORTING

Retourbeleid

Laatst bijgewerkt: 21/07/2025

Bij Zinara willen we dat u volledig tevreden bent met uw aankoop. Als u om welke reden dan ook niet tevreden bent, bieden wij een eenvoudig retourproces aan volgens ons onderstaande beleid.

LET OP
: Wij doen geen gratis retourneringen, er zijn kosten aan verbonden.

Wil je je aankoop ruilen of retourneren? We helpen je graag! Ruilen of retourneren kan tot 30 dagen na de leveringsdatum, mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

  • De bestelling bevat nog alle geleverde onderdelen en componenten en de verpakking arriveerde precies zoals het product geleverd werd.
  • Normaal gebruik van het product is duidelijk, schade door onzorgvuldig omgaan is uitgesloten.
  • Producten waarbij hygiëne belangrijk is, zijn voor de retournering grondig gereinigd.
  • Het product blijkt direct na ontvangst defect te zijn.

*Wij behouden ons het recht voor om verzendkosten aan de klant door te berekenen. Retourzendingen worden binnen 7 werkdagen verwerkt en, mits aan de voorwaarden voldaan, officieel geaccepteerd binnen deze termijn.

*Wij behouden ons het recht voor om retourzendingen te weigeren als er vermoeden bestaat dat de artikelen zijn gebruikt of beschadigd buiten onze verantwoordelijkheid.

Hoe kunt u uw bestelling retourneren?
Als uw bestelling voldoet aan de bovenstaande voorwaarden, kunt u de onderstaande stappen volgen om de retourprocedure te starten:

1. Stuur een e-mail naar: klantenservice@zinara.nl
2. Zorg ervoor dat de e-mail de volgende informatie bevat:

  • Een bestellingsnummer
  • Reden van het retourverzoek
  • Foto van het product in geval van uitwendige zichtbare schade
  • Voornaam + achternaam van de klant
  • Adres van de klant

Na ontvangst van uw e-mail zullen wij contact met u opnemen en het retouradres verstrekken. Gelieve het product niet naar de afzender te sturen totdat u het juiste retouradres van ons heeft ontvangen. Houd er rekening mee dat de verzendkosten voor het retourneren van het product door de klant worden gedragen.

Retourrecht (Herroeping)

De consument heeft recht op herroeping onder de volgende voorwaarden;

  • De consument een natuurlijk persoon is die een transactie aangaat voor doeleinden die niet hoofdzakelijk verband houden met zijn of haar commerciële of professionele activiteit.

A. ANNULERINGSVOORWAARDEN

De retourtermijn bedraagt 30 dagen, te rekenen vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen heeft ontvangen of in bezit heeft genomen.

Let op: Aangezien onze bestellingen direct na plaatsing volledig geautomatiseerd worden verwerkt, is het niet mogelijk het verzendproces te onderbreken. Een restitutie kan pas plaatsvinden nadat het product is ontvangen.

Om uw retourrecht uit te oefenen, dient u ons (Zinara) op de hoogte te stellen door middel van een duidelijke verklaring, bijvoorbeeld per e-mail, waarin u aangeeft dat u het contract wilt herroepen. De herroeping is voltooid zodra wij de goederen hebben ontvangen. De kosten voor het retourneren van de goederen zijn voor rekening van de koper.

Retournering voor zendingen die onderweg zijn

Vanwege de verzending van onze goederen vanuit Azië, kunnen langere transittijden voorkomen die buiten onze controle liggen. In het geval dat de goederen al naar u onderweg zijn, is annuleren niet mogelijk. We vragen vriendelijk om geduldig te wachten tot u de goederen heeft ontvangen en deze vervolgens aan ons retourneert. Uiteraard kunt u ons vooraf op de hoogte stellen van uw annulering.

Om een zo soepel mogelijke retourzending te garanderen, verzoeken wij u vriendelijk een bevestiging van de verzending aan ons door te geven."

Gevolgen van intrekking

Als u zich terugtrekt uit dit contract, zullen wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, terugbetalen, met uitzondering van de bezorgkosten (met uitzondering van eventuele extra kosten voortvloeiend uit het feit dat u heeft gekozen voor een andere wijze van levering dan de goedkoopste standaardlevering door ons aangeboden). De terugbetaling zal zonder vertraging, en uiterlijk binnen veertien dagen na ontvangst van uw herroepingsverzoek en de geretourneerde goederen, worden uitgevoerd. We zullen het bedrag terugstorten via hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke betaling heeft gebruikt, tenzij anders met u overeengekomen. Voor deze terugbetaling worden geen extra kosten in rekening gebracht.

*Alle retourzendingen dienen op kosten van de klant naar ons centrale magazijn in Azië te worden verstuurd.

Te late of ontbrekende terugbetalingen

Als u uw terugbetaling nog niet heeft ontvangen:

  • Controleer uw bankrekening opnieuw
  • Neem contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan even duren voordat de terugbetaling officieel is verwerkt
  • Neem contact op met uw bank, de verwerkingstijd kan variëren

Als u dit allemaal heeft gedaan en nog steeds geen terugbetaling heeft ontvangen, neem dan contact met ons op via klantenservice@zinara.nl

Vragen?

Voor vragen over het retourneren van je artikelen kun je contact met ons opnemen via:

E-mail: klantenservice@zinara.nl
Contactformulier: https://www.zinara.nl/pages/contact
Openingstijden: 09:00 – 17:00 uur, maandag tot en met vrijdag en van 12:00 - 17:00 op zaterdag en zondag.

Identiteit van de onderneming

Website naam: Zinara.nl
Bedrijfsnaam:
Ecom SP
Adres:
Oorsprongstraat 59, Borgloon, Limburg 3840, België
E-Mail:
klantenservice@zinara.nl
Contactformulier:
Contact
Telefoon: 
+32497173460
Bedrijfsnummer: 
1017.085.184
BTW-nummer:
BE1017.085.184
Klantenservice:
09:00 – 17:00 uur, maandag tot en met vrijdag en van 12:00 - 17:00 op zaterdag en zondag.